Risk
Risk is een collage van nooit eerder vertoonde documentairebeelden, gemaakt in de voormalige Sovjet-Unie, Duitsland en de Verenigde Staten, die nieuw licht werpen op bekende, maar lang ontkende historische gebeurtenissen in de Sovjet-Unie. De hoofdfiguren van de film zijn de helden en antihelden van de geschiedenis, zij die het lot van de wereld in handen hadden en zij die het slachtoffer werden. Stalin, de Rosenbergs, Chroesjtsjov, Kennedy en Gagarin zijn enkele hoofdrolspelers in dit politieke drama, dat eindigt met een hoopvolle epiloog. Maar Risk gaat niet alleen over het verleden. De film refereert ook aan de toenmalige wereldpolitiek, de Koude Oorlog, en het verlangen naar wereldvrede.