We Saw
Regisseur Peter Todd beperkt zich in deze film tot het filmen van zijn directe leefomgeving: zijn straat, zijn huiskamer en met name zijn tuin. Het resultaat is een woordenloze beeldenstroom van het dagelijks leven, blootgesteld aan het eigenzinnige karakter van de seizoenen. Heftig in bloei op een mooie zomerdag, afgedekt door een dik pak sneeuw op een koude winterdag. In deze microkosmos valt altijd wat te beleven voor wie oog heeft voor het ritme van de natuur. De typische kleuren en de grove korrel van de 16mm-film dragen bij aan een sfeer van weemoed. Losjes vanuit de hand gedraaid en strak gemonteerd springt de film van minitableau naar minitableau. Verwondering over het alledaagse en vergankelijkheid; de seizoenen verglijden en keren terug, maar altijd net even anders dan het jaar ervoor.