Pilgrim of Denial
Felix heeft door een ongeluk de begrafenis van zijn moeder gemist. Om zijn geweten te ontlasten gaat hij op bedevaart naar Medjugorje, een dorp in haar geboortestreek in het Zuiden van Bosnië-Herzegovina. Men zegt dat de heilige Maria hier is verschenen. Is het fictie, werkelijkheid of een sociaal experiment dat we hier zien? Door zijn hulpbehoevendheid is Felix een katalysator voor de handelingen van anderen. Via hem zien we de devotie-industrie bloeien. De persoonlijke integriteit staat onder druk. Kitsch gaat door voor religie. En hoe zit dat met de kunst?