Mr. Rakowski
De 91-jarige, Pools joodse Sam Rakowski overleeft het concentratiekamp Auschwitz-Birkenau. Na de oorlog emigreert hij met zijn vrouw naar de Verenigde Staten. Hier werd hun zoon Richie geboren, op wiens landgoed Sam, na de dood van zijn vrouw, in een klein huisje woont. Ondanks de zeer moeizame relatie tussen beiden omringt Richie zijn vader met alle mogelijke zorg. Beide mannen zijn getraumatiseerd. Sam door de oorlog en het verlies van zijn eerste kind, Richie door een jeugd die getekend werd door zijn afstandelijke en soms agressieve vader. Door het filmproces lijkt de onoverbrugbaar lijkende kloof te worden overbrugd.