The African Dream: the Black Star
In de meeste Afrikaanse landen leiden voetballers een armzalig bestaan, laat staan dat zij ooit van hun sport zouden kunnen leven. Als zij de gelegenheid krijgen om elders - meestal in Europa - een leven als profvoetballer op te bouwen, grijpen zij die kans dan ook gretig aan. Vaak moeten zij immers ook hun familie onderhouden. In de hoop nieuwe ‘Babangida‘s’ te ontdekken, trekken Europese talentscouts naar Afrika en bieden de jonge voetballers allerhande proefcontracten aan. THE AFRICAN DREAM: THE BLACK STAR volgt de belevenissen van de 16-jarige Nigeriaan Indy N‘Duibuisi, die door zo‘n voetbalmakelaar bij een Belgische club is geplaatst. De jonge voetballer ontdekt hoe langer hoe meer dat hij slechts een pion is in een onoverzichtelijk spel. Manu Riche (Hasselt, 1964) maakte diverse documentaires voor de Vlaamse BRTN.