"Ik geloof niet dat een showman ooit echt met pensioen kan... niet tot hij dood is in ieder geval." Victor Reeves, zelf zo'n eeuwige showman, zegt het zonder rancune. De kortfilm Motion/Static is een impressionistisch portret van zijn Schotse artiestenfamilie -- naast Victor zitten ook zijn dochter Kendal en zoons Clayton en Jackson in het vak. Alle vier vertellen ze over hun uiteenlopende motieven om in de kermiswereld werkzaam te blijven. De praktische maar poëtische weergave van hun levens -- altijd onderweg, maar toch altijd hetzelfde stramien -- wordt in de film vermengd met een voice-over die herinneringen ophaalt aan een kind dat droomt over een kermis. "Op een nacht, toen hij klein was, hoorde ik hem in zijn slaap uitroepen: 'Waar is mijn draaimolen?' Ik stelde me voor dat er flikkerende, gekleurde lichten en het geluid van gelach uit zijn bezwete voorhoofd opstegen, en vroeg me af welk spookbeeld zo'n uitroep had voortgebracht." De ritmische montage past zich aan het tempo van de levens van de familie Reeves aan. Daaraan refereert ook de titel: de uitbundige beelden van rondzwierende kermisattracties en flitsende lampen worden nu eens vertraagd, dan weer versneld afgespeeld.