Closer
Filmmaakster Tina Gharavi zag Annelise Rodger voor het eerst in een discotheek, waar ze de sterren van de hemel danste. Gefascineerd door deze tiener besloot ze haar op te sporen. Annelise woont in Newcastle, is zeventien jaar en blijkt lesbienne te zijn. Gharavi en Annelise werkten vervolgens nauw samen aan de documentaire, zodat CLOSER een zelfportret van een openhartige jonge vrouw zou kunnen worden genoemd, die niet schroomt om over seksualiteit te praten en het te tonen. CLOSER schuwt het experiment niet: de film reconstrueert het moment waarop Annelise op dertienjarige leeftijd voor het eerst tegen haar moeder vertelde dat ze lesbisch was. In een vreemde mengeling van fictie en werkelijkheid spelen moeder en dochter die pijnlijke situatie na. De camera- en geluidsmensen lopen gewoon door het beeld, en filmen de confrontatie vanuit verschillende perspectieven. Wat is echt en wat is gemanipuleerd ten bate van de documentaire?