Forerunners
Als kind keek Martin omhoog naar vliegtuigen en hij vroeg zijn vader wie daarin reisden. Dat waren belangrijke mensen, legde zijn vader uit. Mensen die besluiten maakten. Martin: "Ik wist dat ik ooit een van die mensen zou zijn. Het lukte mijn ouders, grootouders en overgrootouders niet, maar alles is inmiddels mogelijk." Martin maakt deel uit van de eerste generatie zwarte, Zuid-Afrikaanse middenklasse. Een groep die opgroeide in armoede, maar nu een florerende carrière heeft, mooie auto's rijdt en in villa's woont. Hun zorgen zijn echter niet verdwenen; de hardwerkende Martin, Miranda, Mpumi en Karabo, die in deze stijlvolle film gevolgd worden, onderhouden vaak familieleden. Ook stuiten ze op discrepanties tussen nieuwe regels en traditionele waarden. Zo ervaart projectmanager Mpumi als leidinggevende vrouw regelmatig tegenwerking van mannelijke ondergeschikten: "Ik bepaal en dat is een enorme schok voor hen. Ik leef in een snelle, deadlinegerichte omgeving en hun landelijke arbeidsethos is anders." Ook single moeder Miranda ondervindt problemen met haar ouderwets ingestelde ex-man. Hun verhalen worden gelardeerd met beelden van het nieuwe Johannesburg en elementen die een groot deel uitmaken van hun leven: hun huidige huizen en luxe bezittingen, maar ook hun voormalige achterstandsbuurten, waar ze nog altijd liefdevol over spreken.