City at Peace
Maak voor het toneel je eigen drama, ‘based on a true story‘! Onder die noemer werden in Washington D.C. zo‘n zestig jongeren van zeer verschillende culturele en sociale achtergrond aan het werk gezet in het theater. Het project hield de tieners niet alleen van de straat, maar had als hoger doel dat zij zichzelf en elkaar beter leerden zien, en zo raciale en andere verschillen leerden overbruggen. Basis voor de te maken muzikale voorstelling vormden scènes uit hun eigen, vaak veelbewogen leven. De bescheiden camera van Susan Koch draagt bij tot onthullende momenten tijdens de repetities, terwijl interviews en scènes uit de voorstelling daar verhelderend commentaar op geven. Niemand minder dan Barbra Streisand en Cis Corman waren producenten van deze documentaire, Jeff Werner (van Streisands film YENTL) monteerde, en het prestigieuze project ontving de zegen en warme gelukwensen van Hillary en Bill Clinton.