In loco parentis
Een jaar in het leven van twee bevlogen leraren (de één muziek, Latijn en wiskunde en de ander literatuur) aan de enige kostschool in Ierland voor kinderen in de leeftijd van zeven tot twaalf jaar. Headfort School, gevestigd in een monumentaal gebouw op een idyllische plek, is hun leven. John en Amanda Leyden hebben elkaar als twintigers op de school ontmoet, trouwden en brachten de rest van hun leven door op het schoolterrein, waar ze ook wonen. Het huidige schoolhoofd, zelf een vooruitstrevende, gedreven docent, kreeg zelfs nog les van John. Het echtpaar houdt het op de school niet bij lesgeven alleen: ze zijn mentor, inspirator en plaatsvervangend ouder voor de kinderen en ze maken lange dagen. Nu de jaren gaan tellen, bereiden John en Amanda zich voorzichtig voor op het einde van hun Headfort-bestaan. Maar kunnen ze eigenlijk wel zonder? Filmmakers Neasa Ní Chianáin en David Rane volgen het reilen en zeilen op de school in fly on the wall-stijl, wat tot ontroerende, terloopse en verrassende observaties leidt.