Profils paysans: Le quotidien
De Franse samenleving was ooit voornamelijk een agrarische cultuur, maar dat is de laatste honderd jaar ingrijpend veranderd. Depardon bracht zijn kindertijd door op een boerderij ten zuiden van Lyon, en is vanaf die tijd getuige geweest van die verandering. Vier jaar na het eerste deel van zijn trilogie Profils paysans keert hij terug naar de bergen van Centraal- en Zuid-Frankrijk. Boer Louis uit deel 1 is overleden, maar Depardon ontmoet een aantal oude bekenden - niet alleen de laatste bejaarde boeren, maar ook jonge mensen die het aandurven boer te worden. Het laatste deel van de trilogie komt in 2008.