Alone
Genesteld tegen de bergflanken van de Chinese provincie Yunnan ligt een straatarm dorp. Lemen huizen in modderige straten vol dieren en kille mist. Hier volgt Wang Bing het dagelijks leven van drie zusjes van tien, zes en vier jaar oud. Hun moeder is een aantal jaar geleden vertrokken, hun vader werkt in de stad. Onder een half toeziend oog van een tante en grootvader pluizen de meisjes de luizen uit hun kleding, werken ze op het land, stoeien ze met elkaar en gaan ze af en toe naar school.
Deze ingekorte versie van Three Sisters (2012) legt het accent op het besluit van de vader om zijn jongste twee dochters mee te nemen naar de stad. De oudste blijft alleen achter in het dorp. Een ingrijpende verandering die zij gelaten ondergaat. Zonder opsmuk observeert de film een hard en uitzichtloos bestaan, zonder dat het een cynisch portret wordt.
Cruciaal is het perspectief van de kinderen dat de film consequent opzoekt. De camera heeft oog voor zowel de speelsheid als de knellende instabiliteit van deze kinderwereld en zakt vaak af tot hun blikveld, waarin werk zomaar kan omslaan in spel en vader een stel benen is om aan te klampen.