Op verschillende plekken in de wereld wordt het stadsverkeer met simpele webcams in de gaten gehouden. Wat zij registreren, is vaak onbeveiligd te vinden op het internet. In Sheriff Software laat mediakunstenaar Dries Depoorter de gebruiker over de schouder van de politie meekijken of zelf voor verkeersagent spelen. JayWalking biedt de mogelijkheid beelden van verkeerswebcams te bekijken en over het lot van roekeloos overstekende voetgangers te beslissen. Oude bewakingsmonitoren tonen live webcambeelden van kruispunten in verschillende landen. Onder aan het beeld houdt een teller bij hoe hoog de boete is die deze overtreding in potentie oplevert: dat hangt af van het land waar de misstap wordt begaan. Vervolgens stelt Depoorter je voor een dilemma: verklik je de argeloze voetganger? Met één muisklik kun je namelijk een screenshot van de overtreding naar het dichtstbijzijnde politiebureau verzenden. Met Seattle Crime Cams word je de ultieme ramptoerist op afstand, virtueel aanwezig op de plek van het laatste delict in Seattle. Dat kan dankzij het feit dat de politie haar oproepen online beschikbaar stelt, in een de stad die vol staat met verkeerscamera’s. Aan de hand van de laatste oproepen wordt via de dichtstbijzijnde live webcams steeds ingezoomd op de plaats van de meest actuele overtreding.