Het Kunstcircus
Zonder te pretenderen volledig te zijn onderzoekt HET KUNSTCIRCUS het netwerk van succesvolle, mislukte, opkomende en alweer afgeschreven kunstenaars en hun relaties met verzamelaars, handelaren, conservatoren en critici. De film probeert inzicht te verschaffen in de codes van deze geheime, gesloten subcultuur. De Newyorkse kunstwereld wordt wel een van de meest fijn-vertakte micro-economische systemen in de moderne westerse beschaving genoemd. De laatste tijd lijkt het geheel als een zeepbel uit elkaar te spatten. Aan het woord komen onder anderen de kunsthandelaren Leo Castelli, Ileana Sonnabend en Mary Boon, de kunstenaars Julian Schnabel, Jeff Koons, Robert Yarber en Jack Witten, The Guerilla Girls, die zichzelf 'Het Geweten van de Kunstwereld' noemen, en de kunstkenners Christian Leigh en Donald Kuspit.