Overcoming
Bjarne Riis won in 1996 de Tour de France. Nu is hij als ploegmanager vastbesloten om hetzelfde te bereiken. Bij de Tour de France van 2004 maakt hij furore met zijn nieuwe wielerploeg CSC. Met fietshelden als Ivan Basso en Carlos Sastre staat de CSC-ploeg garant voor een aantal spectaculaire wielermomenten. Overcoming ontsluit de moeilijk toegangbare cultuur van een wereld op het scherpst van de snede. Regisseur Gislason maakt gebruik van meerdere split screens, tekst over beeld, muziek en energiek montage- en camerawerk. Het resultaat is een episch, onthullend en alles behalve doorsnee wielerportret.