The Land of Peach Blossoms
In een van de wolkenkrabbers van de Chinese stad Chongqing is een uniek restaurant gevestigd. Wie dineert aan de grote ronde tafel, wordt opgenomen in een spectaculaire show met dans en martial arts, geïnspireerd door oude tradities en hedendaags patriottisme. De oprichter en autoritair leider van het bedrijf, een verveeld kijkende kettingroker, dwingt achter de schermen een strikt collectivisme af. Eigen opvattingen zijn uit den boze, doen en denken zoals de Leider voorschrijft, is zaligmakend. Zelfkritiek is een vaak opgevoerd ritueel.
The Land of Peach Blossoms volgt de gang van zaken een aantal maanden en laat in observerende stijl zien hoe ver de veelal jonge personeelsleden in deze hersenspoeling meegaan. De titel is ontleend aan een oude fabel van Tao Yuanming over een utopische gemeenschap. Is dit restaurant ook zo’n experiment? Terwijl de boze tirades van de Leider heftiger worden, ontstaan er barsten in het geloof van zijn team. Het slopende werkregime en de schamele beloning helpen niet mee in wat een metafoor voor het huidige China lijkt te worden.