Genet à chatila
Het jaar 1982 geldt voor veel Palestijnen als het begin van een nog steeds voortdurende nachtmerrie. In september van dat jaar werden de Palestijnse kampen Sabra en Chatila door falangisten binnengevallen en werden veel mensen op afschuwelijke wijze vermoord. De Franse schrijver Jean Genet (1910-1986) verbleef in die tijd in Beiroet, vlakbij de kampen. Hij bracht na de massamoord vier uren in Chatila door en wat hij daar zag en hoorde, maakte een onuitwisbare indruk op hem. Ruim een jaar later begon hij aan een nieuw boek te werken, na twintig jaar niet geschreven te hebben. Un captif amoureux, waarin Genet zijn ervaringen met de Palestijnen en hun vrijheidsstrijd beschrijft, zou zijn laatste boek worden; tijdens het corrigeren van de drukproeven stierf de schrijver aan kanker. In deze film treedt actrice Mounia in de voetsporen van Genet en reconstrueert zo een belangrijke episode uit diens leven.