Keiskamma - A Story of Love
Het Zuid-Afrikaanse dorp Hamburg herbergt vele hiv/aidspatiënten, waarvan de meesten jonge wezen zijn wiens ouders ten prooi zijn gevallen aan de ziekte. In de stijl van de cinéma vérité, volgt Keiskamma de wonderbaarlijke strijd die de dorpsvrouwen voeren om de kinderen te redden, en concentreert zich daarbij in het bijzonder op twee personen. Huisdokter Carol bezoekt al jaren zieke kinderen thuis. Ze behandelt ze soms in haar eigen huis, zodat ze zo lang bij haar kunnen blijven als ze nodig hebben om beter te worden. Dan is daar Eunice, een grote, vriendelijke en gulle vrouw die zo druk bezig is met het runnen van een hospice dat ze vergeet om voor zichzelf te zorgen. Door parallelle montage zien we zowel hun dramatische ontmoetingen met zieke kinderen en hun familieleden als het verhaal van de 130 dorpsvrouwen die samen hebben besloten om een kunstwerk te maken. Zij weefden een groot wandtapijt dat het verhaal vertelt van de strijd die het dorp voert met de aidsepidemie, dat nu als altaarstuk de wereld rond gaat. Het wandtapijt getuigt van het feit dat menselijke liefde en zorg in staat zijn om de levens van vele onschuldige kinderen te redden.