1Minute Nature
In korte, fantasierijk geanimeerde documentaires vertellen kinderen hoe zij de natuur ervaren. Een meisje heeft roofvogels en gaat bijvoorbeeld weleens fietsen met haar kerkuil, een jongetje vertelt hoe hij dode kevertjes heeft ontleed, omdat hij nieuwsgierig is hoe het allemaal vanbinnen werkt bij dieren. Van oorsprong waren de korte radiodocumentaires. Audio is nog steeds de basis. De geluidsopnamen van de interviews met de kinderen worden zo gemonteerd dat het net een verhaal lijkt. Ook in beeld vermengt de werkelijkheid zich met fictie. Foto's van een object uit het dagelijks leven vormen een decor voor getekende personages. Zo verandert een fietsventiel in een lampenkap en fungeert het zadel even later als fietspad. Aan het begin van ieder filmpje is kort de naam en een foto te zien van het kind dat aan het woord is.