Of Cows and People
Alhoewel er is geschat dat in het jaar 2050 de Latino’s de grootste etnische groep in de Verenigde Staten zullen zijn, hebben zij het laagste opleidingsniveau van alle groepen, en leeft een groot deel van hen onder de armoedegrens. Het in direct cinema-stijl gefilmde NUYORICAN DREAM volgt drie generaties Puertoricanen binnen één familie, die sinds 1968 in New York leven. Moeder ontvluchtte op achttienjarige leeftijd de armoede van het platteland, maar trof het in New York niet veel beter. Slechts één zoon is uit het getto geklommen en studeerde aan de universiteit. Zijn zussen worstelen met drugsverslaving en werden zwanger als tiener, en zijn broer heeft de helft van zijn leven in de gevangenis gezeten. Moeder sprokkelt wat geld bij elkaar door op straat tweedehands kleren te verkopen. Laurie Collyer filmt hen veel thuis: zus luiert op de bank, moeder en zoon maken ruzie, en dromen intussen van een beter leven.