The Horse Boy
Rupert Isaacson en Kristin Neff hebben een zoon, Rowan, die op zijn vierde gediagnosticeerd werd met autisme. Vele malen per dag verviel Rowan in driftbuien die hem onbereikbaar maakten. Rupert ontdekte dat Rowan rustig werd van paardrijden, en die observatie vormde het begin van een avontuurlijk plan. Als reizend onderzoeksjournalist was Rupert herhaaldelijk getuige van het werk van sjamanen die op wonderbaarlijke wijzen genezing brachten. De combinatie paarden en sjamanisme zou misschien het zware bestaan van hun zoon kunnen verlichten. Het land dat die combinatie bood bleek Mongolië te zijn. The Horse Boy is het bewogen verslag van de reis die Rupert, Kristin en Rowan maken naar Mongolië, een hachelijke onderneming die aanvankelijk op een mislukking dreigt af te stevenen. Een autistisch kind uit zijn vertrouwde omgeving halen is namelijk de goden verzoeken. Maar dan is er een ontmoeting met de grote Sjamaan Ghoste.