De terrorist Hans-Joachim Klein
Namens de Revolutionaire Cellen onder leiding van de beruchte terrorist Carlos nam Hans-Joachim Klein in december 1975 op het OPEC-hoofdkwartier in Wenen de verzamelde ministers in gijzeling. Drie mensen kwamen om, Klein raakte zwaar gewond. De gijzelnemers ontkwamen in een vliegtuig met enkele gijzelaars via Algiers. Na Kleins besluit het terrorisme de rug toe te keren zat hij dubbel ondergedoken, voor politie en ex-kameraden. Pas in 1998 liet hij zich arresteren. Nu woont Klein op het platteland in Normandië en leeft dagelijks met de keuzes die hij in zijn bevlogen militante jaren maakte.Archiefbeelden ondersteunen zijn relaas, dat de gewelddadige Werdegang van een idealistische jongeman onderzoekt.