Kingdom of Shadows
Volgens de laatste officiële cijfers zijn er sinds 2007 in Mexico meer dan 26.000 mensen “verdwenen.” Veel journalisten en activisten denken dat het aantal in werkelijkheid veel hoger ligt. Een van hen is de 67-jarige non Consuelo Morales, die zich hard maakt voor de families van mensen die in het geweld van de Mexicaanse drugsoorlog zijn vermoord of verdwenen. Haar standplaats is Monterrey in Mexico, ooit een van de veiligste steden ter wereld, maar het afgelopen decennium geteisterd door geweld. Het verhaal van Consuelo wordt in de film verweven met dat van Oscar Hagelsieb en Don Henry Ford Jr. De rijkelijk getatoeëerde Hagelsieb werkte undercover bij een Mexicaans drugskartel, en is nu speciaal agent drugsbestrijding aan de Amerikaans-Mexicaanse grens. Ford is nu boer in Texas, maar werkte als drugssmokkelaar ten tijde van het Amerikaanse "Just Say No"-tijdperk. Via hun verhalen ontstaat een indringend beeld van de menselijke kant van een voortslepende crisis, en wordt ook duidelijk hoe deze zo kon ontsporen. De portretten van de drie hoofdpersonen worden doorsneden met fragmenten waarin anderen aan het woord komen op wie de drugsoorlog iedere dag grote impact heeft. Het meest verontrustend is een interview waarin een lid van het nietsontziende Zetas-kartel vertelt over de geur van brandend mensenvlees. Het veelvoud aan perspectieven zorgt voor een caleidoscopisch en gelaagd beeld van de Amerikaans-Mexicaanse drugsoorlog.