Pilgrim Ex Machina
Felix is met de auto op reis naar Medjugorie, een dorp in Bosnië waar een Mariaverschijning heeft plaats gevonden. Na een reeks tegenslagen hoopt Felix door deze pelgrimage helderheid in zijn bestaan te krijgen. Omdat hij zelf niet kan rijden, is hij steeds weer op zoek naar nieuwe bestuurders, die hem een stukje richting zuiden kunnen brengen. Onderweg vertellen de verschillende medereizigers hoe ze proberen grip op hun leven te krijgen. De twee films PILGRIM EX MACHINA en PILGRIM OF DENIAL hebben dezelfde geestelijke oorsprong. Duro Toomato en Martin Hansen ontwikkelden het project met een open structuur en gingen samen op weg om opnames te maken.