Youth Knows No Pain
Als kind tekende filmmaker Mitch McCabe al poppetjes met rimpels. Tegen haar dertigste is ze volledig geobsedeerd door leeftijd en vooral door alle tekenen die die leeftijd verraden. Waar haar preoccupatie met jong zijn vandaan komt, kan nog wel verklaard worden -- ze is de dochter van een inmiddels overleden plastisch chirurg. Maar waarom is de rest van Amerika zo geobsedeerd? McCabe praat met artsen, plastisch chirurgen en veel vrouwen. Zoals Sherry van 53, die blij is dat ze haar borsten heeft laten doen. Een vrouw van 26 noemt de lijntjes in haar voorhoofd walgelijk, haar vriendin besluit niet meer uit waterflesjes te drinken om de rimpels rond haar mond tegen te gaan. Tussen alle verhalen uit de miljardenindustrie door, vertelt de inmiddels 38-jarige McCabe over haar jeugd. Ze realiseert zich maar al te goed dat het niet gaat om de buitenkant. Maar toch. Zelf baalt ze al jaren van de lijntjes langs haar mondhoeken. McCabe lijkt op een Amerikaanse Sunny Bergman, die met Onbeperkt houdbaar de vergaande schoonheidsidealen aan de kaak stelde, maar dan minder standvastig. Hoe meer de filmmaker leert over de mogelijkheden om er jonger uit te zien, hoe groter de verleiding wordt.