The Linen
De Letse regisseur Laila Pakalnina staat vooral bekend om de surrealistische toon en het bijzondere gebruik van geluid in haar films. Haar films vragen veel van de kijker, zijn meditatief en stellen belangrijke vragen die aan verschillende emoties appelleren. Haar documentaires geven vaak een vervreemdende kijk op het leven van alledag. Achter de op het eerste gezicht saaie en monotone handelingen van haar personages schuilt altijd een rijkere en subtielere realiteit die zij met veel geduld aan de oppervlakte brengt. The Linen is een zwijgende beschouwing van de dagelijkse routine van een vrachtwagenchauffeur die gewassen lakens bij een kinderziekenhuis aflevert.