Dancing for You
De halling is een bijzondere Noorse volksdans, die oorspronkelijk alleen uitgevoerd werd door mannen om te laten zien wie de sterkste was. Vilde (12) traint keihard om als eerste meisje ooit Noors kampioen te worden. In een fantastische scène halen zij en haar danscoach de meest fascinerende capriolen uit in de open lucht. Op een graafmachine in een steengroeve, over boomstammen, langs watervallen, op berghellingen en over rotsen in de rivierbedding dansen ze voorbij. Steeds met diezelfde, ingetogen cadans. Ook in andere scènes speelt de uitgestrekte natuur een belangrijke rol. Vilde heeft er duidelijk een sterke band mee. Die heeft ze ook met haar zieke opa, die zijn kleindochter vertelt dat familie en vrienden het belangrijkste zijn in het leven. En je goed voelen over jezelf. Uit de beelden waarin de twee samen zijn, blijkt hun diepe band overduidelijk. Voortdurend leunt Vilde tegen haar opa aan, of zit ze op zijn schoot terwijl ze zijn hand of wang aait. Ze hoopt dat de kracht die ze moet uitstralen om het kampioenschap te winnen, tegelijk ook een stimulans is voor haar opa. Zien hoe zij van het leven geniet, helpt hem hopelijk om te blijven vechten tegen de kanker.