Light Fly, Fly High
De Indiase Thulasi weet dat ze een zware toekomst voor zich heeft; ze is vrouw én geboren als 'Dalit', ofwel een kasteloze. Haar jeugd stond al in het teken van overleven en als jongvolwassene is ze vastbesloten zich naar een beter bestaan te vechten. Letterlijk. Via een overheidprogramma dat getalenteerde jonge sporters een kans biedt op een baan, probeert ze zich naar de top te boksen. Maar ze nadert de 25 jaar en dat is de deadline om zich mogen bewijzen. Hoewel ze een van de beste boksers uit haar team is, zijn er meer obstakels te overwinnen dan de boksfinale alleen. Zo kost meedoen aan wedstrijden veel geld en is de baas van de boksvereniging eigenhandig in staat iemands carrière te maken of te breken. En wie bij hem in zijn geblindeerde kantoor moet komen, weet wat er nodig is om zijn handtekening te krijgen. En een papiertje in ruil voor seksuele handelingen, daar wil Thulasi nooit aan meedoen. In de eerste lange documentaire van Beathe Hofseth en Susann Østigaard wordt de dappere Thulasi gevolgd gedurende deze cruciale periode; haar strijd binnen de ring en daarbuiten. Zal Thulasi het lot in eigen hand kunnen nemen en een eerlijke kans maken op onafhankelijkheid?