Roger and Me
Het overgrote deel van de bevolking van het Amerikaanse stadje Flint was vanouds werkzaam voor General Motors. Sinds de grote saneringsmaatregelen binnen dit bedrijf, is het stadje vooral bekend om zijn gigantische werkloosheid. In deze hilarische documentaire stelt de in Flint geboren filmmaker Michael Moore zich ten doel een interview te krijgen met General Motors-topman Roger Smith, om hem te confronteren met de gevolgen van zijn beleid. De kijker weet bij voorbaat dat dat interview nooit zal plaatsvinden. Maar ook als Moore besluit maar wat rond te hangen in Flint, is het duidelijk dat hij niet van plan is General Motors los te laten. Hij doorziet niet alleen de manipulatieve public relations van het grote concern, maar vecht op eenzelfde wijze terug. Wraak is zoet, dat is bekend, maar het is goed te weten dat het ook amusant kan zijn.