Unexpected Blow - Pekar
Het asielzoekerscentrum waar de Irakese Pekar woont gaat sluiten. Het gezin verhuist naar een deprimerend nieuw onderkomen, dat uit niet meer dan een cel met kale bedden en de onvermijdelijke kleinbeeldtelevisie bestaat. Het verhaal rond de verhuizing, deels door Pekar zelf gefilmd, laat nog eens zien hoe absurd de wetgeving rond asielzoekers is. De vader van Pekar, die een andere status heeft dan de rest van het gezin, woont in een zogenaamde ROA-woning. Een ambtenaar maakt duidelijk dat het absoluut verboden is bij hem, in zijn relatief ruime woning, in te trekken. ‘Regels zijn regels en ik moet ze uitvoeren.’