Village without Women
Daar zit Zoran dan. In Albanië, aan een lange tafel tegenover vijftien mooie, Albanese vrouwen. Maar welke schoonheid zou nu met hem willen trouwen? De Servische broers Zoran, Dragan en Rodoljub hebben hun zinnen gezet op een vrouw. Het enige probleem: in hun acht zielen tellende dorp is er geen te bekennen. De meeste vrouwen zijn overleden of naar de stad getrokken. Vreemd, vinden de broers, want "in de stad wonen alleen maar slappe mannen". Het drietal leeft op een afgelegen boerderij, onder zeer primitieve omstandigheden, tussen pittoreske hooibergen en vergezichten. Er is geen stromend water, in de hoek van de kamer ligt een babyschaapje en de aardappelen schillen ze zelf. De oplossing ligt misschien achter de bergen, in Albanië, waar de situatie omgekeerd is: veel vrouwen, weinig mannen. De vriend van Zoran heeft al een mooie Albanese vrouw weten te strikken. Maar de herinneringen aan de Kosovo-oorlog tegen etnische Albanezen zijn nog vers. Vooral jongste broer Rodoljub wil geen Albanese in zijn huis zien. Toch vertrekt Zoran op een georganiseerde trip naar het rivaliserende buurland om een vrouw te ontmoeten.