Look Love
De Chinese kinderen Linsheng en Xinyuan groeien op in totaal verschillende omstandigheden. Toch is er iets waar ze beiden geen raad mee weten. Linsheng woont met zijn straatarme vader en twee jongere broers in een dorpje in Hunan, waar hij op het land werkt. Zijn vader wenst hem een betere toekomst en stuurt hem weg uit zijn vertrouwde omgeving, naar een school van de liefdadigheid. Xinyuan woont in Beijing en is daar door haar rijke moeder op een dure kostschool geplaatst. Beide ouders hebben het beste met hun kinderen voor en houden zielsveel van hen, maar de kinderen voelen zich verward en in de steek gelaten. Kalm en liefdevol observerend, brengt Yun Ye het alledaagse leven van Linsheng en Xinyuan in beeld. We zien de gevolgen van afbrokkelende familiewaarden en hoge verwachtingen. Terwijl de recalcitrante Xinyan haar moeder wat vaker zou willen zien, maakt die al plannen om haar dochter naar een opleiding in het buitenland te sturen. Geld speelt immers geen rol. Ook Linsheng wordt dwars en ongehoorzaam. Hij zit te klieren achter in de klas, loopt weg van school en moet toezien hoe zijn vader steeds vaker naar de fles grijpt. In soms hartverscheurende scènes, waarin de filmmaker heel dichtbij weet te komen, zien we misverstand en onvermogen groeien.