Myrte en haar vader
Myrte’s vader heeft de ziekte van Parkinson. Soms trilt hij zo erg dat hij zijn vork niet meer naar zijn mond kan krijgen. Vroeger dacht Myrte dat het wel over zou gaan en dat hij zich niet zo moest aanstellen. Nu weet ze dat het anders is: deze ziekte gaat nooit meer over. Als ze een vriendinnetje mee naar huis neemt, schaamt ze zich soms voor haar vader. Maar Myrte is vooral heel erg verdrietig als ze haar vader zo ziet. De documentaire werd gemaakt naar het winnende scenario van de Kids&Docs Prijsvraag 2003.