Cyberfeminism Index Installation
Cyberspace werd in de beginperiode van het internet voornamelijk gedefinieerd door mannen. Dit werk van ontwerper en tech-expert Mindy Seu belicht de oorsprong en het omvangrijke erfgoed van cyberfeminisme; niet door een definitie te geven, maar door het te laten zien en het te vieren.
De index is een verzameling uitingen van feministisch online tech-activisme uit de afgelopen dertig jaar, waaronder feministische internetkunst, nieuwemediakunst, een overzicht van digital rights-activisten en delen uit wetenschappelijke artikelen. De installatie bestaat uit een papieren exemplaar van Seu’s Cyberfeminism Index verrijkt met augmentedreality-componenten. Blader door het boek, activeer de componenten en bekijk de corresponderende video’s en afbeeldingen op het scherm voor je. Het ene artikel leidt je vanzelf naar het andere: het boek zit vol analoge hyperlinks die verwijzen naar andere artikelen in de index.