Ayla, het Tsunami Meisje
De Nederlandse Ayla logeerde tijdens de kerstvakantie met haar familie in een hotel vlak bij zee in Sri Lanka toen de tsunami van 2004 de kust bereikte. De enorme vloedgolf trok haar onder zodat ze bijna verdronk, totdat een fruitverkoper haar uit het water trok. Een paar dagen eerder had ze een foto van hem gemaakt om als nieuwjaarskaart op te sturen. Eenmaal veilig thuis vertelt Ayla haar verhaal rustig, maar aan alles is te merken dat ze er nog elke dag mee bezig is. Van tekenen wordt ze kalm, maar langs de Noordzee te lopen durft ze nog niet zo goed. Misschien volgend jaar.