Dance Permit (Denied)
Claudix Vanesix werd geboren als vrouw, maar gaat tegenwoordig door het leven als non-binair trans persoon. Het is voor hen onmogelijk deel te nemen aan de traditionele Peruaanse dans Los Negritos de Sipsa, die in hun familie wordt doorgegeven van vader op zoon, wat hen afsluit van een deel van de eigen cultuur.
In een kruising tussen theatrale dansperformance en 360-gradendocumentaire bevraagt Vanesix de exclusieve mannenrechten in de Peruaanse samenleving. Hen eist een eigen plek op en neemt die ook in door de dans naakt uit te voeren, zodat voor iedereen zichtbaar is dat het hier geen man betreft.
Terwijl deze uitdagende handeling via het decor wordt gekoppeld aan het berglandschap van Peru en de kerk, die nog steeds veel invloed heeft, interviewt Vanesix hun vader en broer over het uitsluiten van niet-mannen. Opvallend is dat de oudere generatie veel milder oordeelt dan de jongere, die in eerste instantie toleranter lijkt.