Good Husband, Dear Son
In de heuvels bij Sarajevo ligt het Bosnische dorp Ahatovici. Tijdens de oorlog in Joegoslavië viel het dorp in Servische handen. Bijna alle mannen werden gevangengenomen en op gruwelijke wijze vermoord. Het dorp werd platgebrand. Alleen de vrouwen en kinderen werden gespaard. Ahatovici veranderde totaal van gezicht. Good Husband, Dear Son is het verhaal achter deze vergeten genocide. De vermoorde mannen worden herdacht door de verhalen van hun vrouwen, moeders en dochters, en via de weinige overgebleven foto's en persoonlijke bezittingen. Aan ieder voorwerp kleeft een herinnering, maar dat iemand een goede echtgenoot was, blijkt niet uit een foto - wel uit de manier waarop zijn vrouw, over hem vertellend, die foto streelt en tegen haar borst houdt. In die dikke laag verdriet wordt in de film gezocht naar de schoonheid van de herinnering en de liefde.