Mauris from Titicaca
Marcelo Bukin maakte in 2006 een aantal korte documentaires over kinderen aan de rand van de samenleving in Peru. Mauris from Titicaca is er een van. Het is het portret van vijf zusjes en een broertje die, levend op een kleine boot, rondkomen van hun schamele visvangst op het Titicaca meer. Bukin laat de kinderen vragen beantwoorden over hun verdriet, hun dromen, het hebben van kinderen. Ze komen met antwoorden waarvoor ze gezien hun leeftijd nog veel te klein zijn. De werkelijkheid trekt zich niets van leeftijdscategorieën aan.