Power and the Land
Campagne van de Amerikaanse regering om het platteland van electriciteit te voorzien. Agrariër Bill Parkinson en zijn gezin leiden een hard bestaan, maar dankzij de komst van betaalbare electriciteit, geleverd door de regering, wordt het leven van deze boerenfamilie stukken aangenamer. (Deze film is geen onderdeel van het programma 'Joris Ivens: de nitraat collectie'. Deze film is toegevoegd door mevrouw Loridan-Ivens om op deze wijze een meer compleet beeld van zijn oeuvre te geven.)