Een motorrijder met achterop zijn voertuig zijn vriendin rijdt als een bezetene om de veerboot naar Nyborg te halen. Roekeloos passeert hij op smalle landweggetjes kudden koeien en boerenkarren. Als hij wordt klemgereden door een geblindeerde zwarte auto, met daarin een sarcastisch lachende chauffeur als de personificatie van de dood, komt de rit tot een dramatisch einde. Niet de veerboot naar Nyborg wacht het ongelukkige stel, maar een tocht met Charon over de dodenrivier. Carl. Th. Dreyers filmische bewerking van de mythe De nåede færgen van schrijver en Nobelprijswinnaar Johannes V. Jensen imponeert nog steeds door de spannende dramatisch opbouw, waarin het geluid een grote rol speelt. De film werd gemaakt in opdracht van een Veilig Verkeer organisatie.