To the Moon and Back
Het is zomer en Kess viert vakantie met haar vriendinnen in het openluchtzwembad. Ze heeft net afscheid genomen van de basisschool en bereidt zich voor op de overgang naar de middelbare. Sinds haar oudere zus Bo overleed toen Kess bijna vijf was, leeft ze in een huis vol herinneringen. Ze bewaart spulletjes van Bo, en hoopt dat ze op de een of andere manier toch nog verbonden zijn, maar is bang dat de herinnering aan Bo door de jaren heen zal vervagen.
De gedachten die Kess uit en de dingen die ze over Bo vertelt worden vergezeld door animaties in inkt en oude videobeelden van de zussen. In deze lieve korte film over rouw en identiteit stelt Kess zichzelf de vraag in hoeverre ze wil dat haar nieuwe klasgenoten weten over haar overleden zus. Ze wil niet dat zij medelijden met haar hebben; ze wil onafhankelijk van haar zus beschouwd worden en haar eigen verhaal creëren.