Before Then
Elke vorm van communicatie bestaat uit codes en het ontcijferen daarvan. In deze fascinerende studentenfilm wil Mengzhu Xue haar oma graag een geheim opbiechten dat ze al jaren met zich meedraagt. Een geheim dat van het pad dat voor haar ligt uitgestippeld als jonge Chinese vrouw – trouwen, kinderen krijgen – een dwaalspoor maakt.
Ze verpakt haar geheim in een Engelse brief, die ze fonetisch uitschrijft in het Chinees en laat voorlezen door haar grootmoeder. Daarmee is het geheim uitgesproken, in klanken die voor haar oma geen betekenis hebben.