In God We Trust
Eleanor Squillari kon het niet geloven toen haar baas, zakenman Bernie Madoff, in 2008 werd opgepakt wegens grootschalige fraude. Vijfentwintig jaar lang werkte ze als zijn secretaresse en was hij als familie voor haar. Maar net als vele van Madoffs werknemers had ze geen idee van wat zich op de befaamde zeventiende verdieping van het New Yorkse Lipstick Building had afgespeeld. Madoff bleek daar met enkele handlangers zijn klanten voor 65 miljard dollar te hebben opgelicht via zogeheten Ponzi-beleggingen. Ze was erbij toen de FBI binnenstormde en nam op toen de eerste gedupeerden belden – vaak doodgewone mensen die voorgoed hun zuur gespaarde pensioen kwijt waren: "Ik zal die telefoontjes nooit vergeten”. Dan beseft Squillari hoe dicht ze op het vuur zat en besluit ze de autoriteiten te helpen. Ze verbouwt een kamer in haar huis tot wat ze de war room noemt en begint een kruistocht om de waarheid over haar voormalige baas boven tafel te krijgen. "Ik raakte geobsedeerd", vertelt ze over die eerste tijd. "Ik dacht er als eerste aan wanneer ik wakker werd, en als laatste voor ik ging slapen”. Langzaam ontvouwt zich de omvang van Madoffs oplichterij en blijkt die nog veel verder te gaan dan de Ponzi-fraude. Al terugkijkende ziet Squillari wat voor persoon Madoff eigenlijk was.