Paci
Na tien jaar keert Juliette Roudet, regisseur en choreograaf, terug naar Corsica, het land van haar jeugd. Haar ooms – de een nog robuuster en stuurser dan de ander – zijn gebrouilleerd. Ze wil hen aan de tand voelen over het verleden, maar als dat niet veel op blijkt te leveren probeert ze het via dans.
Schuchter en onwennig gaan de stijve mannen langzaam mee in Roudets subtiele choreografie. Midden in de prachtige natuur van het eiland vertonen hun lichamen plots een onverwachte zachtheid.
Tegelijkertijd volgen we de regisseur tijdens de repetities voor de dansvoorstelling Paci, te vertalen als ‘vrede’ – een choreografie die de dialoog aan gaat met haar familiegeschiedenis en -dynamiek.