Check It
Op een steenworp afstand van het Witte Huis bevindt zich een beruchte tippelzone waar zwarte homoseksuele prostitués hun klanten oppikken. Een aantal van hen behoort tot Check It, een gang die uit nood werd geboren toen Washington DC geconfronteerd werd met escalerend geweld jegens de LGBT-gemeenschap. Om zichzelf en elkaar te beschermen, besloten zwarte homo- en transseksuelen hun krachten te bundelen. Check It telt inmiddels meer dan 200 leden en functioneert als iedere bende: wie een ‘sister’ lastigvalt, is zijn leven niet zeker. Filmmakers Dana Flor en Toby Oppenheimer wonnen het vertrouwen van een aantal flamboyante bendeleden, die voor de camera openhartig hun voorgeschiedenissen blootleggen, zonder uitzondering getekend door afwijzing en misbruik. In Check It vinden ze het node gemiste familiegevoel. Dan krijgen de bendeleden een kans om aan de uitzichtloze spiraal van prostitutie en geweld te ontsnappen. Een voormalige buurtbewoner initieert een omvangrijk modeproject waarvoor zij van start tot finish alles moeten plannen, ontwerpen en uitvoeren.