Good Things Await
De Deense rode koe is een zeldzaam geworden ras, maar de bijna tachtigjarige Niels Stokholm heeft het zijn levenstaak gemaakt de soort in stand te houden. Dat doet hij op zijn biologisch-dynamische boerderij op het Deense platteland, samen met zijn partner Rita. Filmmaker Phie Ambo volgde het leven van de twee tijdens een spannend jaar: overheidsinspecteurs komen regelmatig langs om Stokholm erop te wijzen dat de manier waarop hij zijn vee houdt in strijd is met de regels voor het welzijn van dieren. Grote boetes en misschien zelfs opheffing van zijn bedrijf hangen hem boven het hoofd. Maar de koppige Stokholm peinst er niet over zijn werkwijze te veranderen: deze is hem ingegeven door zijn opvattingen over het leven en de invloeden van de kosmos. Zijn filosofie wordt wel gewaardeerd door een ondernemer uit de stad, die een aantal trendy restaurants graag wil liëren aan de boerderij – wat een welkome aanvulling op de inkomsten zou betekenen. Ambo registreert het kalme ritme van het leven op de boerderij, de overpeinzingen van Stokholm, de bezoeken van inspecteurs en supporters. Af en toe vertraagt het tempo nog verder tot een lyrisch beeldgedicht, ondersteund door sacrale muziek, als om Stokholms mystieke ideeën tot leven te brengen.