Dame met het witte hoedje
Treffend portret van de 67-jarige ex-lerares Hanna Vasiljevna Michailenko uit Odessa. Van 1980 tot 1988 zat ze opgesloten in een psychiatrisch instituut, omdat zij geen gehoor had gegeven aan het verzoek van de KGB om een groep dissidenten te infiltreren. De half Russische Aliona van der Horst schetst met behulp van een psychiater het pijnlijk relaas van een moedige vrouw.