American Eunuchs
Castratie is een van Amerika’s best bewaarde geheimen. Officieel wordt de ingreep nauwelijks uitgevoerd. Ziektekostenverzekeraars weigeren de operatie te vergoeden. Maar op internet is er een ongekend aanbod van zogenoemde cutters die tegen betaling wanhopige klanten van hun testikels afhelpen. In AMERICAN EUNUCH gaat Gian Claudio op zoek naar de motieven van de vrijwillig balloze mannen, naar de schimmige wereld achter het internet en naar de onvermijdelijke ethische kwesties. Hondentrimmer George, 15 jaar gelukkig getrouwd, vertelt hoe hij er zijn hele leven naar verlangde om sekseloos te zijn. Aan het woord komt ook dr. Felix Spector, een 84-jarige arts, die jarenlang de semi-illegale ingreep verrichtte. De welbespraakte Gelding, goeroe van de eunuchgemeenschap, vertelt in string laconiek over castratie, hormonen en lust en toont daarbij terloops wat instrumenten voor de doe-het-zelver. De interviews worden afgewisseld met niet-kinderachtige shots van de ingreep op de operatietafel.