Travelling on the Path of Fear
In één klap verloor Zlatko zijn vrouw Štefica en verloren zijn vijf kinderen hun moeder. Nadat ze op de onbewaakte spoorwegovergang voor hun huis verongelukte, probeert Zlatko zijn vijf kinderen alleen opvoeden. Met liefde en geduld schikt de wat stugge man zich in zijn nieuwe rol als vader en moeder tegelijk. De betrokken machinist pakt ondertussen na een zenuwinzinking ook zijn dagelijkse routine weer op. Voor de Kroatische regisseur Silvio Mirosnicenko vormt het leven rond het spoor een belangrijke inspiratiebron. Travelling on the Path of Fear is een sobere verbeelding van de gevolgen van een simpel treinongeluk.