Our Persian Rug
Verwarde herinneringen van de Iraanse filmmaker Massoud Bakhshi aan zijn jeugd, die hij deelt met de kijker via een kalme, literaire voice-over. Zijn herinneringen zijn lang niet altijd idyllisch en in zijn scherpe observaties legt hij de vinger vaak op de zere plek. Centraal in de familiegeschiedenis staat een Perzisch tapijt dat zijn grootmoeder ooit maakte. Zijn geadopteerde oom, met wie de familie een heel moeizame verhouding had, geeft dit mooie tapijt cadeau aan de filmmaker maar hij wil hem later wel weer terug. Het incident zet herinneringen in gang aan zijn vader, met wie zijn oom op vijandelijke voet stond. Op een dag vertrok zijn vader om nooit meer terug te komen. Twee jaar later identificeerde zijn moeder hem, met 24 kogels in zijn lichaam. Elke nacht heeft Bakhshi nachtmerries. Hij slikt pillen om zijn hoofd helemaal leeg te maken. Obsessief bladert hij in fotoboeken om te zien wie van zijn familieleden liegt en wie de waarheid spreekt. Ze zwijgen allemaal.